Bijstand en preventie

NIEUWS

Hoe kan je kunst en antiek doeltreffend beschermen tegen diefstal?

Rekening houden met een mogelijke diefstal of niet? Particulieren, bedrijven of overheden en tentoonstellingsmanagers verwaarlozen soms het risico op diefstal of vandalisme van waardevolle goederen die zij hebben verworven of ter beschikking hebben gekregen. Hoe kunnen kunstwerken en antiek doeltreffend worden beschermd?   

De juiste reflex om niet in de val te trappen

Phishing is een wijdverbreide vorm van oplichting. Het gebeurt via valse e-mails, websites, sms’jes of berichten op sociale netwerken. Goedgelovige slachtoffers geven persoonlijke gegevens of bankgegevens aan cybercriminelen die deze vervolgens misbruiken voor lucratieve frauduleuze transacties.

Hoe reageren als je gesprekspartner agressief wordt?

Een ontevreden klant, een labiele patiënt, een opvliegende chauffeur, een agressieve klager … ze komen dagelijks voor in het verkeer, in handelszaken, bij het OCMW, enz. Een paar tips om die agressiviteit te behe(e)r(s)en zonder zelf in de val te trappen en agressief te reageren.