Bijstand en preventie

NIEUWS

Verkeersongeval: hulp aan gewonden

Bij een verkeersongeval met gewonden is het best mogelijk dat je als eerste aankomt op de plaats van het ongeval. Hoe help je de slachtoffers in afwachting van de komst van de hulpdiensten?

Winkeldiefstal: van preventie tot interventie

Wat doe je als een klant vastbesloten is te stelen? Al te opdringerig gedrag van het personeel of overhaaste beschuldigingen kunnen de reputatie van het bedrijf schaden. Voorzichtigheid en discretie zijn daarom geboden.

Hoe help je iemand in shock na een ongeval?

In geval van een verkeersongeval, een brand of een gewelddadige overval kan je, in afwachting dat de hulpdiensten ter plaatse komen, slachtoffers die in shock of zelfs bewusteloos zijn, bijstaan. Hoe herken je iemand in shock? Wat moet je doen als een slachtoffer niet meer reageert?

Winkeldiefstal: een preventiestrategie op maat ontwikkelen

Men begint best met de reële risico’s inventariseren en bestaande problemen identificeren. Op basis daarvan kan men een concreet actieplan opstellen. De beslissingen en acties die daaruit voortvloeien moeten samenhangend en goed georganiseerd zijn en vanaf het begin strikt worden opgevolgd.